Funkcija je preslikava iz množice v množico . Pri tem elementu iz množice priredi element iz množice .
Poveži!
1. Funkcija - definicija
Funkcija je preslikava iz množice v množico . Pri tem elementu iz množice priredi element iz množice .
Poveži!
Še enkrat poskusi.
| Definicijsko območje | množica |
| Zaloga vrednosti funkcije | podmnožica množice |
| Neodvisna spremenljivka | element |
| Odvisna spremenljivka | element |
Kvadranti
Še enkrat poskusi.
| in | I. kvadrant |
| in | II. kvadrant |
| in | III. kvadrant |
| in | IV. kvadrant |
3. Naraščanje/padanje linearne funkcije
Še enkrat poskusi.
| Naraščajoča funkcija | |
| Padajoča funkcija | |
| Konstantna funkcija |
4. Poimenuj enačbe premice
Še enkrat poskusi.
| eksplicitna | |
| implicitna | |
| odsekovna |
5. Splošni predpis linearne funkcije
Še enkrat poskusi.
| neodvisna spremenljivka | |
| začetna vrednost | |
| smerni koeficient |
6. Koordinatni sistem
Koordinatni sistem sestavljata dve premici, ki se sekata pravokotno. Vertikalno premico imenujemo , horizontalno pa . Presečišče obeh premic imenujemo koordinatno .
Še enkrat poskusi.
Koordinatni sistem sestavljata dve premici, ki se sekata pravokotno. Vertikalno premico imenujemo ordinatna os, horizontalno pa abcisna os. Presečišče obeh premic imenujemo koordinatno izhodišče.
7. Koordinatni sistem
V danem koordinatnem sistemu vsaki točki v ravnini pripadata dve realni števili, ki ju imenujemo . Skozi točko potegnemo vzporednico ordinatni osi. Tam, kjer seka abscisno os, odčitamo prvo koordinato točke. Imenujemo jo točke. Če skozi točko potegnemo vzporednico abscisni osi, lahko tam, kjer ta seka ordinatno os, odčitamo drugo koordinato točke. Imenujemo jo točke.
Še enkrat poskusi.
V danem koordinatnem sistemu vsaki točki v ravnini pripadata dve realni števili, ki ju imenujemo koordinati. Skozi točko potegnemo vzporednico ordinatni osi. Tam, kjer seka abscisno os, odčitamo prvo koordinato točke. Imenujemo jo abcisa točke. Če skozi točko potegnemo vzporednico abscisni osi, lahko tam, kjer ta seka ordinatno os, odčitamo drugo koordinato točke. Imenujemo jo ordinata točke.
8. Presečišče premic
Točka, ki leži na premici z enačbo in na premici z enačbo se nahaja v:
Še enkrat poskusi.
Točka, ki leži na premici z enačbo in na premici z enačbo se nahaja v prvem kvadrantu.
9. Presečišče premic
Točka, ki leži na premici z enačbo in na premici z enačbo se nahaja v:
Še enkrat poskusi.
Točka, ki leži na premici z enačbo in na premici z enačbo se nahaja v prvem kvadrantu.
10. Rešitev linearne neenačbe
Ne kakršenkoli interval.
Realno število je rešitev enačbe.
Ne kakršnakoli množica.
Ni nujno, če pa že, ta interval na eno stran ni omejen, kar pa ne velja za vsak polodprti interval.
11. Snop ali šop premic
Še enkrat poskusi.
12. Snop ali šop premic
Še enkrat poskusi.
13. Vrednost funkcije
Ravno obratno, funkcija preslika v .
14. Vrednost funkcije
15. Graf funkcije
Graf funkcije je množica vseh urejenih parov , kjer prvi element preteče celotno definicijsko območje funkcije, drugi element pa je slika pripadajočega , torej .
Še enkrat poskusi.
16. Ničla funkcije
Ničla funkcije je takšno število , da je