Po ogledu obnašanja racionalne funcije se v naslednji šolski uri vprašamo še po primeru, ko sta ničla in pol v isti točki. Dijake motiviramo z vprašanjem, kako je z izrazom . Dijakom pokažemo obravnavani problem s pomočjo računalnika in z uporabo programa DERIVE. Ukaze vnašamo neposredno ali s pomočjo datoteke RACF2.DMO.
1. Najprej nastavimo natančnost izračunavanja na mest
|
Simplify/Approximate:= 10
|
| Pomagaj si s sliko |
2. Ogledali si bomo funkcijo . Vnesemo izraz (x^2-x)/(x^2-3x+2) .
Funkcija ima pri x = 1 ničlo in pol.
3. Najprej se približujemo kritični točki z leve. Z ukazi Simplify/Variable Substitution: v izrazu zamenjamo z
| Simplify/Variable Substitution/ok :#2 / 0 |
| Simplify/Variable Substitution/ok :#2 /0.5 |
| . . . |
| Simplify/Variable Substitution/ok :#2 /09999995 |
4.Z Approximate poiščemo numerično vrednost izrazov.
| Approximate: #3 |
| Approximate: #4 |
| ... |
| Approximate: #9 |
5. Podoben postopek naredimo še z desne. Z ukazi Simplify/Variable Substitution: v izrazu zamenjamo z
| Simplify/Variable Substitution/ok :#2 / 1.9 |
| Simplify/Variable Substitution/ok :#2 /1.5 |
| . . . |
| Simplify/Variable Substitution/ok :#2 /1.0000005 |
6. Z Approximate poiščemo numerično vrednost izrazov.
| Approximate: #17 |
| Approximate: #18 |
| ... |
| Approximate: #23 |
Mogoče bi pričakovali absolutno zelo velike vrednosti, vendar niso. Poskusimo še izračunati vrednost v kritični točki. Vstavimo torej vrednost :
| Simplify/Variable Substitution/ok :#2 / 1 |
| ApproXimate: #31 |
DERIVE odgovori z vprašajem, zato si pomagamo z drugo potjo:
7. Razstavimo števec in imenovalec:
| Simplify/Factor: #2 |
Ulomek je krajšan z , saj v funkcija ni definirana. Da dokončno razčistimo vse nejasnosti, se o tem prepričamo še z grafom funkcije :
| #2 |
| Plot |
| Pravilno narisan graf |
Dijake opozorimo še na vrednost racionalne funkcije v , ki jo sedaj lahko izračunamo.
| Simplify/Variable Substitution/Simplify:##33 |


