GeoGebra - prva konstrukcija

GeoGebra - prva konstrukcija

Avtor: Matija Lokar

Osnovni zaslon

(slika_geogebra56.png)

Orodja za grafične objekte

  • Ikone "skrivajo" sorodne objekte
  • Klik na puščico desno spodaj
  • Imena so "samo -razlagalna"
  • Desno zgoraj razlaga, kako uporabiti izbrani ukaz (obkrožen z modro)
(slika_geogebra57.png)
(slika_geogebra58.png)

Osnovni ukazi

(slika_geogebra59.png)
  • Izbira objekta (ko se mu približamo, se izpiše njegova oznaka)
  • Ustvari točko
  • Premica skozi dve točki
  • Pravokotnica
  • Mnogokotnik
  • Krožnica
  • Elipsa
  • Kot
  • Zrcaljenje
  • Drsnik
  • Premakni/briši

Zgled

  • Ustvarimo dve točki
  • Potegnimo premico skozi ti dve točki

    • Zamenjava orodja
    • Klik na prvo točko (rumen pravokotnik, ko smo dovolj blizu)
    • Vidimo premico skozi izbrano točko
    • Klik na drugo
  • Pobrišimo premico
  • Pobrišimo eno točko
  • Premica skozi to točko

    • Drugo ustvarimo med procesom dodajanja premice
  • Pobrišimo točko

    • S tem odstranimo tudi odvisni objekt – premico
  • Pobrišimo vse
  • Premica

    • Dejansko spet ustvarimo dva neodvisna objekta (točki) in odvisnega premica

Konstrukcija

  • Zaporedje ukazov, ki ustvarijo osnovne in odvisne objekte

    • Osnovni objekti: na njihovo lego in/ali druge lastnosti (npr. polmer (krožnica), smerni koeficient (premica) lahko naknadno vplivamo (spreminjamo), niso odvisni od drugih objektov (so samostojni)

      • Točka z orodjem A
    • Odvisni objekti: vsaj del njihove lege/lastnosti je odvisen od drugih objektov

      • Točka kot presečišče dveh objektov, premica skozi dve točki
  • Ob spreminjanju lege osnovnih objektov se konstrukcija ponovno izvede (spremenimo lego osnovne točke ? spremenijo se odvisni objekti)

Zgled - Konstruirajmo pravokotnik

Ustvarimo daljico

  • Zamenjamo orodje (v skupini s premico)
  • Določimo prvo in drugo točko
  • Vklopimo prikaz konstrukcije (ni nujno!)

    • Pogled/Opis konstrukcije …
(slika_geogebra60.png)

Pravokotnica skozi B

  • Orodje pravokotnica

    • Klik na daljico
    • Klik na točko B
  • ali obratno
  • Točka na pravokotnici

    • Orodje za točke
    • Približamo se pravokotnici (odebeljena siva)
    • Klik na točko
  • Preverimo, če smo "zadeli"

    • C mora biti odvisna točka
(slika_geogebra61.png)

Preverimo

  • Premikamo točki A in B
  • Odvisni objekti se spreminjajo
  • Ponovimo
  • Ob prikazu konstrukcije možnost ponovnega izvajanja korak po korak
(slika_geogebra62.png)

Vzporednica

  • Ustrezno orodje
  • Klik na premico oz. daljico (v našem primeru) in točko
  • Sedaj več možnosti

    • Vzporednica s pravokotnico
    • Pravokotnica skozi A
  • Zadnjo točko določimo kot presečišče dveh objektov

    • Skupina orodij za točke
    • Presek dveh objektov

Imamo pravokotnik?

  • Načeloma ne!

    • Imamo le 4 točke
  • Združimo te 4 točke v poligon
  • Orodje poligon

    • Zaporedoma klikamo na A, B, C, D
    • In ponovno A
    • Obarvanje
(slika_geogebra63.png)

Zbrišimo pomožne črte

  • Orodje za brisanje
  • Klik na denimo pravokotnico
  • Vse izgine!
  • Objekti so odvisni!
  • Undo
  • Zato jih le "skrijmo"
  • Orodje za izbiro

    • Desni klik
    • Prikaz objekta
(slika_geogebra64.png)

Končni rezultat

(slika_geogebra65.png)

Prosti in odvisni objekti

  • Točki A, B

    • povsem prosti
    • Premikamo lahko povsod po območju
  • Točka C

    • Odvisni objekt z eno prostostno stopnjo

      • Točka na pravokotnici
    • Premikamo lahko vzdolž pravokotnice
  • Točka D

    • Odvisni objekt brez prostostnih stopenj

      • Presečišče dveh premic
  • Je ni mogoče izbrati in premikati
0%
0%