GeoGebra - 3. del - analiza

GeoGebra - 3. del - analiza

Avtor: Matija Lokar

Graf funkcije

  • f(x) = x^2
  • Izberemo graf

    • Klik nanj
  • Puščice gor/dol, levo/desno

    • Premikanje grafa funkcije
    • Opazujemo spreminjanje pripadajoče definicije
  • Dvojni klik na f(x) v algebrskem oknu
  • F(x) = 2x^2 – 1

    • Znak za množenje ni nujen

Tangenta

  • Orodje
  • Postavimo točko na funkciji

    • (1,f(1))- Točka na grafu
  • Nato izberemo orodje:
  • Klik na točko in na funkcijo
(slika_geogebra1.png)

Spreminjanje parametra funkcije

  • Zanima nas obnašanje f(x) = a x^2 + b
  • a in b sta seveda parametra
  • Vnos parametrov
  • Pred vnosom funkcije, moramo a in b določiti vrednost

    • a = 1
    • b = 0

Spreminjanje parametra

  • Z vnosom

    • a = …
  • Vplivamo na konstrukcijo
(slika_geogebra2.png)

Vnos parametra z drsnikom

  • Družina funkcij DF(a, b, n, f)

    • f(x) = a x^n + b
  • Obnašanje, ko spreminjamo a, b in n
  • n = 3
  • Spremenimo ga v drsnik

    • Desni klik (v algebrskem oknu)

      • Prikaz objekta
      • Ustvari se drsnik

Direktni vnos drsnika

  • Orodje
  • Klik na površino, kjer želimo, da se drsnik pojavi

    • Možnost postavitve navpično
    • Izbira intervala
    • Koraka

Drsnik

(slika_geogebra3.png)

In rezultat

(slika_geogebra4.png)

Zgled

  • Malo fizike …
  • Glasba – zaporedje tonov
  • Vsak ton: vsota sinusoid oblike

    • y(t) = a sin(| | t + | |)
  • Amplituda a vpliva na glasnost, frekvenca | | pa je višina tona. | | je faza in predstavlja premik v času
  • Interferenca sinusoid – denimo dveh

    • “ojačitev” oz. “slabitev”

“Vizualizacija”

  • Pokažimo, kaj se dogaja pri seštevanju dveh sinusoid
  • Tri funkcije

    • Dve sinusoidi in njuna vsota
  • 6 parametrov (3 na sinusoido)
  • Opazujemo, kaj se dogaja

Kako?

  • Vnos 6 drsnikov
  • Neposredni vnos g(x) in h(x)
  • vsota(x) = g(x) + h(x)
  • a_1 ….
  • Desno od imen lahko izbiramo grške črke!
  • Barvanje črt, …

Slika

(slika_geogebra5.png)

Ali znamo odgovoriti?

  • Naj bo a1 = 1, | |1 = 1 in | |1 = 0.
  • Za katere vrednosti a2, | |2 in | |2 je zvok najmočnejši
  • Torej kdaj ima

    • vsota(x) = sin(t) + a2 sin(| |2 t + | |2)
  • Največjo amplitudo (višino “hriba”)
  • Kdaj pa zvoka ne slišimo

    • Torej kdaj je vsota(x) = 0
  • Na vrednost drsnika lahko vplivamo tudi z neposrednim vnosom

Izvoz slike

(slika_geogebra6.png) (slika_geogebra7.png)

Spoznajmo polinom

  • a, b, c, d
  • p(x) = a x^3 + b x^2 + c x + d
  • ničle = Root[p]

    • Ali po slovensko: ničle = Ničla[p]
    • Dobimo več ničel
    • Ki se avtomatsko označijo na sliki
  • Eks = Extremum[p]

    • Minimum/maksimum
    • Označeni točki
    • Postavimo še tangento in jo naredimo črtkano
  • Prevojne točke

    • PT = InflectionPoint[p]

Slika

(slika_geogebra8.png)
0%
0%