Poleg nalog o izborih se v osnovni kombinatoriki pojavljajo tudi naloge o porazdelitvah objektov v skupine. Tipična naloga o porazdelitvah je naslednja:
| Kokoši so znesle jajčk. Na koliko načinov lahko jajčka porazdelimo v škatel? |
Podobno kot pri izborih, lahko tudi tu nalogo razumemo na več različnih načinov. Vprašamo se namreč lahko, ali med seboj razlikujemo jajčka in ali razlikujemo med različnimi škatlami. Tako dobimo štiri različice osnovne naloge.
Poleg osnovne naloge nas bosta v vsaki od štirih različic zanimali tudi nekoliko spremenjeni nalogi, pri katerih bomo šteli le tiste porazdelitve, pri katerih so vse škatle zasedene, in tiste porazdelitve, pri katerih je v vsaki škatli največ eno jajce. Tako se število različic pomnoži še s tri, tako da dobimo različnih tipov nalog o porazdelitvah.
Naloge o porazdelitvah imajo tudi nekoliko bolj “barvito” preobleko. Če si mislimo, da je vsaka škatla napolnjena s svojo barvo za barvanje jajčk, si razporejanje jajčk lahko predstavljamo kot barvanje. Namesto o številu raporeditev v škatel se tako lahko sprašujemo o številu različnih barvanj jajčk s barvami.
Nazadnje si oglejmo še, kako nalogo o porazdelitvi jajčk oblikovati v strogem matematičnem jeziku. Oglejmo si najprej različico naloge, kjer razlikujemo tako med jajčki kot med škatlami (oz. barvami, če nam je interpretacija z barvami ljubša). V tem primeru lahko jajčka oštevilčimo (navadno s števili med in ), škatle (barve) pa označimo s simboli . Porazdelitev jajčk po škatlah lahko sedaj predstavimo s preslikavo iz množice jajčk v množico škatel, ki vsakemu jajčku priredi tisto škatlo, v katero ga razporedimo. Če pri porazdelitvi (barvanju) zahtevamo, da je vsaka škatla zasedena z vsaj enim jajčkom (oz. vsaka barva uporabljena), preštevamo surjektivne preslikave. Če pa zahtevamo, da je v vsaki škatli največ eno jajce (oz. nobeni dve jajci nista iste barve), preštevamo injektvne preslikave.
Kako matematično obravnavati naloge, kjer škatel ali jajčk med seboj ne razlikujemo, bomo videli v nadaljevanju.


