Rotacijska telesa oz. vrtenine nastanejo z vrtenjem poljubnega lika okrog osi, ki leži v isti ravnini kot lik. Medtem ko se lik vrti, se nam zdi, da določa neko telo v prostoru. Spodnji - ne posebej kakovosten - filmček prikazuje vrtenje pravilnega šestkotnika okrog osi, ki poteka skozi nasprotni dve oglišči.
|
Če imaš čas, si lahko podobno "igračo" sestaviš sam. Tako si boš nastanek telesa lažje predstavljal.
Pri vrtenju se vsaka točka giblje po krožnici. Daljice, ki so vzporedne osi vrtenja, opisujejo plašč valja, daljice, ki so na os pravokotne, opisujejo krog, druge pa plašč stožca ali prisekanega stožca.
Če moramo računati s telesom, ki pri vrtenju nastane, je pomembno, da narišemo čim lepšo sliko po zgornjih navodilih in telo (vsaj v mislih) opišemo. Poskusi sam narisati skico telesa iz filmčka, skico preveri s klikom na gumb Rešitev.
Za računanje površine seštejemo posamezne ploskve, ki telo omejujejo, pri računanju volumna pa prištejemo ali odštejemo volumne posameznih delov, ki telo sestavljajo.