Toplotna prevodnost

Toplotna prevodnost

Avtor: Ana Gostinčar Blagotinšek

Težavnost: vsi nivoji

Predvideni čas: 20-45 min

Kaj je skupnega spodnjim fotografijam?

Fotografije:

  • Hiša v gradnji
  • Napeljava toplovoda (lahko daljinsko ogrevanje, lahko centralna kurjava)
  • Gospodinja s krpo drži lonec
  • Zelo oblečen eskim
  • Potapljač v “suhi” obleki

Začetni diapozitiv je namenjen priklicu znanja o temi od prej (4. in 5. r), pa tudi iz vsakdanjega življena. Ob ogledu fotografij ugotavljamo, kje vse uporabljamo toplotne izolatorje.

Med pogovorom mora postati jasno, da je vsem slikam skupna toplotna izolacija. Dobro je opaziti, da v različnih okoliščinah uporabljamo različne materiale, in da je debelina različna. Naslednji poudarek: v nekaterih primerih uporabljamo izolacijo za preprečevanje segrevanja, v nekaterih ohlajanja. V nekaterih primerih (npr. hiša) pa izmenoma za oboje.

Toplota ni isto kot temperatura

  • Animacija segrevanja vode v kotlu nad ognjem. Termometer v kotlu kaže zviševanje temperature.
  • Voda v kotlu se segreva, ker od ognja prejema TOPLOTO.
Z učenci se pogovorimo še o drugih virih toplote. Pazimo na dosledno razločevanje med toploto in temperaturo.

Toplota ni isto kot temperatura

  • Animacija ohlajanja posode s čajem na mizi. V posodi je termometer, ki kaže, da se temperatura znižuje.
  • Čaj se ohlaja, ker oddaja toploto.
Med pogovorom naštevamo primere oddajanja toplote (ohlajanja) iz vsakdanjega življenja. Poudarjamo, da je ohlajanje posledica oddajanja toplote, ne sprejemanja mraza ali kaj podobnega (V vsakdanji govorici namreč pravimo: če odpremo vrata, vdre v prostor mraz.)
0%
0%