V našem primeru smo interval razdelili na pet enako širokih intervalov. Včasih pa je ugodneje, če širine niso enake. Oglejmo si tak primer.
Recimo, da bi delali raziskavo o tem, koliko daleč stran od ljudi iz neke izbrane skupine živijo njihovi res dobri prijatelji. V ta namen bi izvedli anketo, v kateri bi izbrane ljudi poprosili, da navedejo seznam svojih dobrih prijateljev, skupaj z oddaljenostjo med njihovim in prijateljevim bivališčem. Razdalje bi bile izražene v kilometrih in zaokrožene na cele kilometre.
Populacija, ki bi jo v tem primeru opazovali, je populacija prijateljev anketiranih oseb, statistična spremenljivka pa bi sporočala oddaljenost bivališča vsakega prijatelja do bivališča anketirane osebe.
Denimo, da bi najmanjša vrednost statistične spremenljivke znašala km (kar - zaradi zaokrožanja - pomeni razdaljo manj kot ), največja vrednost pa km, ker bi npr. nekdo imel prijatelja v Avstraliji.
Zakaj ideja, da bi v tem primeru interval razdelili na enako dolge intervale, ni dobra?
Odgovor
Kašna razporeditev intervala 0-16.000 na pet intervalov bi se ti zdela bolj smiselna?
Možen odgovor
Ko vrednosti statistične spremenljivke grupiramo v intervale, sicer pridobimo na pregledanosti, zato pa se nam nekaj informacije izgubi.
Zato moramo razdelitev na razrede opraviti previdno. Pri tem moramo paziti na izbiro primernega števila razredov in na ustrezno razdelitev celotnega intervala na razrede. Ob tem igra pomembno vlogo odločitev o enako ali različno širokih intervalih.
|
Pridobljeno znanje o frekvencah in razdelitvi vrednosti statistične spremenljivke v razrede bomo utrdili z dodatnimi nalogami.