Glasbena lestvica je dvigajoče se in padajoče sosledje tonov v okviru ene oktave. Večinoma se uporabljajo diatonične, ki so sestavljene iz sedmih tonov v poltonskem ali celotonskem razmerju (na primer dur in mol), in kromatične tonske lestvice, ki so zgrajene na dvanajstih poltonskih razmerjih.
Disonanca je napeto, neprijetno sozvočje, nasprotje konsonance.
Interval je višinska razdalja med dvema tonoma, ki sledita drug drugemu (melodični interval) ali zvenita sočasno (harmonični interval). Interval izrazimo z razmerjem frekvenc opazovanih tonov. Pri durovi ali molovi lestvici dobimo iz osnovnega tona osem različnih intervalov: prima je ponovitev osnovnega tona, sekunda je sestavljena iz prvega in drugega tona lestvice, terca iz prvega in tretjega, kvarta iz prvega in četrtega, kvinta iz prvega in petega, seksta iz prvega in šestega, septima iz prvega in sedmega, oktava pa je nekakšna ponovitev osnovnega tona. Imena za intervale izhajajo iz latinščine.
Konsonanca je ubrano dvo- ali večzvočje. Konsonanca so intervali prime, oktave, kvinte, kvarte, terce in sekste (našteto od najbolj konsonantnega k manj konsonantnim), disonanca pa intervali sekunde, septime in zvečane kvarte. Vendar danes ostre meje med konsonanco in disonanco ni, določanje je odvisno od muzikalnega skladja.
Ton je fizikalno zvok z enim samim sinusnim nihanjem z dano frekvenco. Zven je sestavljen iz sinusnih nihanj z različnimi frekvencami, njegov spekter je črtast (navpične črte pri frekvencah, ki ga sestavljajo). Obstaja še šum, ki je sestavljen iz vseh frekvenc (ima zvezen spekter).
V glasbi je ton fizikalno gledano zven ali ton, sestavljen je iz osnovnega tona in alikvotnih tonov. Določamo mu barvo (timbre), višino, jakost, trajanje in mesto (razmerje do drugih tonov).
Tonaliteta ali tonski način je vrsta tonov, ki so osnova kaki melodiji ali celi skladbi in so vezani na posebni osnovni ton. Spoznamo jih po predznakih (višajih ali nižajih) na začetku skladbe. Osnovna sta C-dur (C-D-E-F-G-A-H-C) in a-mol (a-h-c-d-e-f-g-a naravni, a-h-c-d-e-f-gis-a harmonični in a-h-c-d-e-fis-gis-a melodični), druge oblikujemo po njunem zgledu (enaki intervali oziroma razmerja).