SKUPINA NAUK in E-GRADIVA

SKUPINA NAUK in E-GRADIVA

Avtor: Matija Lokar

Težavnost:

Vse se začne z idejo

  • Učitelj naj ima možnost vzeti učna gradiva iz različnih spletnih virov, ter jih spremeni in združi v učno gradivo, ki ustreza njegovemu stilu poučevanja in trenutni učni situaciji
  • Omogočiti uporabo gradiva v različnih situacijah

Ki se jo "tehnično" nadgradi

  • Ločitev vsebine od "tehnikalij"
  • Različne oblike izvoza (oblik), ki ustrezajo najpomembnejšim standardom, ki se uporabljajo

    • Medij

      • Papir
      • Računalnik
      • Interaktivna tabla
    • Oblika

      • Samostojna spletna stran
      • Spletna učilnica
      • Wiki
      • Stran na mobilnem telefonu
      • Tiskana stran

Izpeljava - zahteve

  • Učno gradivo naj bo sestavljeno iz majhnih učnih kock
  • Tako bo učitelj imel možnost spremeniti učno gradivo in hitro prilagoditi učni proces stanju v učilnici

Učna gradiva – LEGO kocke!

  • Ponuditi :

    • osnovne gradnike,
    • izdelane modele (ki pa jih je moč "popraviti")
    • načrte izdelav svojih modelov

Viri: www.turbosquid.com www.track7.org www.lego.com

Še več kot Lego kocke

  • Učitelj naj ima možnost tudi tega, da spremeni posamezno kocko

    • Zamenja povratno informacijo, vrstni red odgovorov v vprašanju, črta naj bo modra in ne zelena, Janez naj postane Janko …
  • In zato smo skupino projektov priprave e-gradiv poimenovali NApredne Učne Kocke

Skupina NAUK

(Picture4.png)

Projekti NAUK

  • Cilj: ustvariti računalniško podprt sistem priprave, upravljanja in ponujanja e-gradiv v obliki, ki bo kar se da uporabna za učitelje kot pedagoške vodnike v učnem procesu
  • Namesto relacije avtor – učenec, upoštevati trosmerno relacijo med učencem, učiteljem in avtorjem gradiv
(Picture5.png)

Ker tehnologija ...

  • to omogoča!
  • Uporaba standardov
  • Majhna, fleksibilna gradiva, ki vsaka pokriva delček snovi
  • Na voljo v različnih formatih
  • Dodatna prednost

    • Taka gradiva so pripravljena "na prihodnost"
    • Saj vsebine ostajajo, spreminja pa se način njihove predstavitve

Še ena analogija

  • Želimo biti oh in sploh “restavracija za učitelje”

    • Za gurmane

      • "A la carte" menu
      • Vsak si sam “zloži” svoje kosilo. Izbira med različnimi predjedmi, glavnimi jedmi, deserti, lahko preskoči desert, a naroči več predjedi
      • In lahko obišče tudi kuhinjo, kjer se s kuharjem domeni, da v jed doda še malo rožmarina, a odstrani korenje …
    • Za tiste, ki se jim mudi, ki so mnenja, da “kuhar že ve, kaj počne”

      • Vrsta predpripravljenih menujev
      • Za različne okuse in potrebe
    • In za tiste “vmes”

      • Ki sicer izberejo nek predpripravljeni meni, a zamenjajo sladico za neko drugo

ter ...

  • In ponuditi učiteljem tudi možnost, da se gredo “svoje restavracije”

    • Osnovna živila
    • “na pol pripravljene jedi”
    • Recepti za pripravo jedi
    • Orodja za pripravo menujev
    • ...

O gradivih

  • Gradiva predstaviti kot množico gradnikov, ki jih je moč enostavno spreminjati, tj. spremeniti zgled, odstraniti kak primer, zamenjati vrstni red vprašanj, ...
  • Gradnike narediti majhne, prilagodljive in čim bolj neodvisne od orodij
  • Učitelju omogočiti kombiniranje gradnikov
  • Gradniki narediti splošno uporabne, tj. kot spletne strani, znotraj spletnih učilnic, na nosilcih informacij (CD, DVD), na mobilnih napravah ...

http://www.nauk.si

Smernice pri pripravi e-gradiv

  • Učitelj mora biti tisti, ki odloča

Vsak učitelj ima svoj način poučevanja. Še več, način poučevanja posameznega učitelja se razlikuje od razreda do razreda.Torej naj učna gradiva ne omejujejo in predpisujejo načina uporabe. Avtor naj ponudi učno pot, a ta naj bo taka, da jo je mogoče zlahka razgraditi, spremeniti, prilagoditi. In če učitelj meni, da naj v gradivu namesto Janezka rajši nastopa Polde, naj bo to možno čim enostavneje doseči.

  • Pripravljeno učno sredstvo naj bo le vzorec kombiniranja

Vsekakor je smiselno, da avtorji gradiva ponudijo tudi v sestavljeni obliki (ali v več oblikah). V njej pokažejo, kakšna bi bila mogoča uporaba atomarnih gradnikov kot celote. Vendar naj bo učno sredstvo po tehnični plati pripravljeno tako, da ga je mogoče čim enostavneje prilagajati in spreminjati.

In še malo idej - a konkretnih

  • Predstavitev nekaj konkretnih idej

    • Določene so izvedene (in jih boste videli)
    • Določene še bodo
    • Za določene upamo, da bodo
    • Določene pa ...

Priprava testov

  • Test: domače naloge, utrjevanje znanja, preverjanje znanja …
  • “one click” test

    • a le kot predlog
  • Urejanje, dopolnjevanje obstoječih testov

    • Enostavni uporabniški vmesnik s katerim zamenjamo vrstni red nalog, odstranimo nalogo, zamenjamo nalogo

Avtomatsko preverjanje pravilnosti

  • Računalništvo: preverjanje pravilnosti programske kode
  • Matematika: Odgovor naj bo matematični objekt

    • ne glede na način vnosa

      • Ali morda tudi

        • ...

“Dinamične” naloge

  • Na klancu s kotom je voziček z maso ...

    • In ter sta smiselni vrednosti
  • Razstavi ali

    • ali
    • ali
    • ...
    • Rezultat naj bo torej vedno , kjer sta ,
  • In to tako, da je naloga vsakič “druga”

In seveda tudi z “dinamično” grafiko

  • Bodisi v vprašanju
(Picture7.png)

“Dinamična” grafika

  • Bodisi v povratni informaciji
(Picture8.png)

“Pametno ocenjevanje”

  • “simulacija” ocenjevanja peš
  • Delne točke
  • Težava s formalizacijo

    • Na osnovi odgovora “uganiti” postopek
  • Za veliko vprašanj to spada v kategorijo

    • Zagotovo ne v tem projektu, morda celo nikoli

Shema testa

  • Urejevalnik, kjer se pripravi shema kviza
  • Gradniki:

    • Izberi n nalog med temi m nalogami
    • Če je rešitev naloge pravilna, nadaljuj tukaj, sicer nadaljuj tam
    • Če je rešitev naloge že k-krat nepravilna, prikaži naslednjo nalogo / prikaži rešitev / dodatno razlago
    • Izberi naslednjih m nalog med n nalogami, a le, če prej niso bile reševane te in te naloge …
    • ...
  • Na osnovi sheme in baze se generira test

Zgled

(Picture9.png)

Različni formati

  • Vsebina testa ostaja enaka
  • V “papirni obliki” (DOC, PDF …)
  • Na spletu (HTML, JavaScript …)
  • V spletni učilnici (Moodle XML, QTI …)
  • Seveda določeni izhodni formati “izklopijo” določene možnosti

    • V “papirni obliki” ni avtomatskega preverjanja, vejitve glede na odgovor …

Izpisne možnosti

  • “Izpiši” n “različnih” testov

    • Različnost:

      • dinamične naloge
      • Za posamezno vprašanje - izbor iz določene skupine
    • N datotek pdf
    • N spletnih strani (kjer naloga ni več dinamična, ampak ena od izbranih)
    • N kvizov v učnem okolju(kjer naloga ni več dinamična, ampak ena od izbranih)
  • Shrani test kot osnovo
  • “Simuliraj” tako in tako uspešno reševanje (če gre za test s shemo, ki predvideva različna nadaljevanja)

“Bogate” povratne informacije

  • Ne le prav / narobe
  • Razložiti kaj je bilo prav, kaj narobe
  • Različna povratna informacija glede na nastavitve testa

    • Test za samopreverjanje, test za domačo nalogo, test za …
  • Dinamične naloge

    • Grafično prikazati odgovor (omenjeno že prej)
  • Če gre za dinamično nalogo, “prepoznati” napako in ustrezno usmeriti
  • Povratna informacija, ki v primeru napačnega odgovora prikaže drugo “kocko” (razlago, zgled …)
  • ...

VNOS/IZPIS/FORMATI - Težave z zapisom

  • Linearnost
  • Striktnost
  • ...
  • Ločiti matematične napake in napake zaradi vnosa

  • Novi uporabniški vmesniki
  • Interaktivne table (a ne kot drago projekcijsko platno)
  • Apple IPad in podobni
  • pisanje “peš” in prepoznavanje

VNOS/IZPIS/FORMATI - Izpis

  • Kar se da “matematičen”, ne glede na medij
  • Ne, x^2 + 3*x + 2.
    Ampak:

"open source" - ODPRTOST - Različni formati

  • Vse gradnike in izdelane modele ponuditi v različnih formatih
  • Z vsemi pripadajočimi datotekami

    • Tudi programskih (JavaScript), “surovo obliko” za Wink, …
  • In se ne bati, da določen format ne nudi vseh “oh in sploh” idej osnovne kocke

    • Še vedno največ šteje (matematična, fizikalna, računalniška ...) vsebina

"open source" - ODPRTOST - "Ne zapirati"

(Picture10.png) (Picture11.png)
Razlika?

"open source" - ODPRTOST - Elementarnost

  • Ves čas se “bojevati” proti “vsebinsko” prevelikim osnovnim kockam

    • Tudi morda na račun manj dodelanega videza
    • Npr. zakaj motivacijo združiti z matematično formalizacijo?

      • Več različnih motivacij, ki “igrajo” v različnih okoljih
  • A seveda ne pozabiti na narejene modele

    • Večina nas je takih, da nam ne ustreza , da začenjamo “z nule” (ne želimo, ne moremo, nimamo časa, ne znamo …)
  • Enostavnost orodij

    • Določene stvari se dajo narediti lepše, boljše …
    • A morda težje za “povprečnega” uporabnika
    • Ne pozabiti, da smo avtorji gradiv verjetno “tehnofriki”, navdušeni nad vsem, kar je tehnološko
    • Cilj učitelja pa je prvenstveno

      • Uporabiti gradiva tako, da bo naučil čim več!

Vprašanja, mnenja ...

(Picture12.png)
0%
0%