Seminarska naloga ROM-Program Cinderella

Seminarska naloga ROM-Program Cinderella

Avtor: Martina Nemec

Orodje Cinderella

Orodje je dosegljivo na povezavi:

Download

Ordje je uporabno predvsem za risanje geometrijskih likov. Lahko pa rišemo tudi funkcije.

Ko odpremo program se nam odpre tako okno:

(slika1.jpg)

Koordinatni sistem

Za začetek si poglejmo kako naredimo koordinatni sistem. V spodnji vrstici imamo prikazanih več gumbov. En od gumbov nam kaže koordinatni sistem z x in y osjo in pritsnemo na gumb.

(slika2.jpg)

Ko pritisnemo na gumb se nam prikaže tak sistem:

(slika3.jpg)

Če želimo mrežast koordinatni sistem, pritisnemo na gumb, ki je označen na spodnji sliki:

(slika4.jpg)

Spreminjamo lahko tudi velikost merila. To nam omogočata gumba + in -

(slika5.jpg)

V zavihku Configuration pa lahko spremenimo tudi enote v koordinatnem sistemu:

(slika6.jpg)

Risanje točk in premic

Točka

Risanje točk v tem programu je zelo preprosto: Pritisnemo na ta gumb

(slika7.jpg)

in potem kliknemo kjer koli na risalni površini in točke se nam izrisujejo.

Če želimo videti koordinate točke, potem kliknemo na točko(obarva se belo).

(slika8.jpg)

Z desnim klikom izberemo ukaz Information. Odpre se nam okno in pritisnemo na gumb, ki je obarvan rdeče. V okencu Position lahko spremenimo koordinate točke. S klikom na enter točki spremenimo koordinate in izriše se nam na drugem mestu. V oknu Identifier lahko spremenimo ime točke, ko pritisnemo na enter se ime spremeni.

(slika9.jpg)

Objekte lahko tudi premikamo. To nam omogoča ta gumb :

(slika11.jpg)

S pritiskom na točko jo lahko sedaj prenašamo po risalni površini.

Premica

Premico ali daljico lahko narišemo s pomočjo ukazov:

(slika10.jpg)

S pomočjo filma si bomo ogledali kako to narediti:

Sedaj ko znamo narisati premice lahko narišemo še vzporednico, pravokotnico, presečišče dveh premic, izmerimo dolžino daljice,...

Razpolovno točko med dvema točkama narišemo s pomočjo gumba:

(slika12.jpg)

Enako kot pri prejšnjih postopkih pritisnemo na prvo točko in povlečemo do druge točke in izriše se nam razpolovna točka:

(slika13.jpg)

Točke C ne moremo premikati saj je odvisna od točke A in B.

Risanje krožnic,krivulj

Za risanje krožnice in krivulje uporabimo gumbe, ki so obarvani rdeče:

(slika14.jpg)

Kako narišemo krožnice:

Krožnico in krivulje lahko narišemo tudi, če poznamo samo točke:

Risanje in merjenje kotov

Razlaga ostalih gumbov

(slika15.jpg)
  • Črni gumb nam označi vse premice,točke in krožnice ki so narisane.
  • Vijolični nam označi točke.
  • Oranžen nam označi premice
  • Zelen nam označi krožnice.
  • Moder nam vse označene elemente odznači.
  • Z rjavim gumbom pa lahko izbrišemo premice, točke in krožnice.

--------------------------------------------------------------------------

(slika16.jpg)

Ta dva gumba uporabimo takrat, ko želimo preskočiti na dejanje, ki smo ga naredili pred tem, oziroma se vrniti na zadnje dejanje ki smo ga naredili.

--------------------------------------------------------------------------

(slika17.jpg)

Ta gumb nam nariše lik. Če želimo narisati npr. trikotnik, povežemo tri točke:

(slika18.jpg)

--------------------------------------------------------------------------

(slika19.jpg)

Če želimo na risalno površino kaj zapisati, pritisnemo na ta gumb. Z miško se postavimo na risalno površino in kliknemo tam kjer želimo imeti napis. Odpre se nam okno:

(slika20.jpg)

Napis lahko tudi premaknemo ko kliknemo na gumb za prestavljanje objektov.

Risanje funkcij

Za risanje funkcij bomo uporabili gumb:

(slika21.jpg)

Ob pritisku na površino se nam prikaže tako okno:

(slika22.jpg)

Ukaz Text

Ukaz Equation

V okence vpišemo nek račun, ker nas zanima rešitev tega računa kliknemo na Equation:

(slika23.jpg)

Na površini se nam prikaže taka oblika zapisa:

(slika24.jpg)

Ukaz Plot

S pomočjo tega ukaza bomo risali funkcije. Funkcije lahko vnašamo na dva načina:

1)

(slika25.jpg)

Prikaže se graf naše funkcije in enačba funkcije:

(slika26.jpg)

2)

(slika27.jpg)

Prikaže se enaka slika kot zgoraj.

S pomočjo določenih ukazov lahko narišemo tudi ničle, ekstreme...

Ničle nam program nariše če v ukazu plot zapišemo še ukaz:

zeros->true:

(slika28.jpg)

Slika:

(slika29.jpg)

Ekstremi

Če želimo funkciji narisati ekstreme uporabimo v ukazu plot, še en dodaten ukaz extrema->true.Ukaz nam nariše maksimume in minimume.

(slika30.jpg)

Kako spremeniti črte, pisavo,barve,...

Narišimo neko krožnico,črto,... karkoli. Z miško označimo krožnico in z desnim klikom izberemo Information Odpre se nam tako okno:

(slika31.jpg)
  • Color: Z izbiro barve objektu spremenimo barvo.
  • Visibility: Moč barve

Če smo narisali krožnico jo lahko tudi pobarvamo. To nam omogoča razdelek Fill

  • Fill color: izberemo barvo
  • Fill Visibility: kako močna naj bo barva

V razdelki Line Properties, pa lahko spremenimo debelino objekta, ki smo ga izbrali.

Ko kliknemo na okno:

(slika32.jpg)

imamo naslednje možnosti:

(slika33.jpg)
  • Scale: Tukaj spreminjamo zoom naše risalne površine.
  • Label color: s klikom na okvirček izberemo kakšne barve bodo zapisana imena točk, premic, krožnic,...
  • Selection color: izbira barve za objekt, ko ga označimo
  • Highlight color: izbira barve za objekt, ko z miško pokažemo nanj.
  • Background color: izbira barve ozadja.

Za ozadje si lahko izberemo tudi poljubno sliko iz namizja.

(slika36.jpg)

Kliknemo na gumb Change in odpre se nam tako okno:

(slika34.jpg) (slika35.jpg)

Izberemo si poljubno sliko.

V razdelku označenim z gumbom:

(slika37.jpg)

se nam odpre okno:

(slika38.jpg)

Spremenimo lahko:

  • Point size: velikost točke
  • Line size: velikosti črte
  • Line color: barvo črte
  • Point color: barvo točke
  • Polygon color: barva notranjosti mnogokotnika
  • Text color: barva pisave(v tem razdelku lahko spremenimo tudi ime pisave, velikost,..)
  • Razdelek Appearance pa nam omogoča več možnosti, kje se lahko končajo točke na premici.
0%
0%