Spet nadaljujemo delo v isti datoteki, a zaradi boljše preglednosti »skrijemo« vse objekte razen funkcije f. Objekt skrijemo z desnim klikom in klikom na Prikaz objekta.
Vemo, da bomo ploščino lika/trikotnika dobili s pomočjo določenega integrala. A prej potrebujemo še tangento in zgornjo mejo integrala (spodnja meja vemo, da je x=0).
Na žalost tukaj ne smemo uporabiti naše funkcije Tangenta(f, točka), ker narejene tangente kasneje funkcija Integral ne prepozna kot funkcije.
Iskanje enačbe tangente t3
Na grafu funkciji f naredimo točko A.
V ogrodni vrstici izberemo ukaz Nova točka in kliknemo na risalnem oknu, tam, kjer želimo, da je točka. V našem primeru kliknemo nekje v prvem kvadrantu, na grafu funkcije f. V prvem kvadrantu zato, ker to zahteva navodilo naloge.
- Opazimo, da točko lahko premikamo (to bo pomembno za naprej).
Tako kot v 1. delu naloge (točka 1), poiščemo tangento glede na točko, tokrat točko A.
Odvod funkcije že imamo: f'(x)=-2*x-3.
V odvod vstavimo x-koordinato točke A, da dobimo smerni koeficient. Do x-koordinate točke v GeoGebri dostopamo z ukazom x(A), do y-koordinate pa z y(A).
- f'(x(A))=-2*x(A)-3
- Enačba tangente bo tako oblike y=-2*x(A)-3*x+n
Izračunamo samo še n.
Končna oblika enačbe: y=-2*x(A)-3*x+y(A)+2*x(A)-2*x(A)
Ne pozabimo, da moramo v GeoGebri tangento definirati kot funkcijo:
Ukaz: t2(x)=-2*(x(A))^(-3)*x+y(A)+2*(x(A))^-2
Navodilo:
Izračunajte, v kateri točki prvega kvadranta moramo narisati tangento na graf dane funkcije, da bo ploščina trikotnika, ki ga tangenta oklepa s koordinatnima osema, enaka 1.