1. Naloga - Nogometna zveza

1. Naloga - Nogometna zveza

Avtor: Marina Pijetlović

Besedilo naloge

Nogometna zveza Mednarodna nogometna zveza vodi evidenco o moštvih, ki nastopajo na svetovnem prvenstvu. Za vsako moštvo imajo naslednje podatke:

  • ime države, iz katere je moštvo
  • ime in priimek selektorja
  • število točk, ki jih je moštvo doseglo v predtekmovanju
  • število golov, ki jih je moštvo dalo
  • število golov, ki jih je moštvo sprejelo
  • podatki o igralcih v moštvu
  • ime in priimek kapetana moštva

Za vsakega igralca imajo naslednje podatke:

  • ime in priimek
  • številka
  • ali je dobil na zadnji tekmi rumeni ali rdeči karton (d/n)
  • ali je ta igralec vratar (d/n)

Definiraj razred Igralec, ki vsebuje podatke o igralcu. Potem, ko enkrat igralec obstaja, se določeni njegovi podatki verjetno ne spreminjajo. Definiraj razred Mostvo, ki vsebuje podatke o moštvu. Upoštevaj dejstvo, da se lahko med tekmovanjem kak igralec skrega s selektorjem in zapusti moštvo. Rešite naslednje probleme:

Selektor Janez Zahanec ima datoteko s podatki o potencialnih igralcih za Slovenijo. Sestavi iz njih moštvo z 20 igralci. Izberi jih kar naključno, z žrebom. Upoštevaj pa, da mora imeti moštvo dva vratarja, za kapetana pa se spodobi, da na zadnji tekmi ni dobil kartona.

  • Na datoteki so zapisani igralci vseh moštev. Sestavi tabelo v katero uvrstiš vse vratarje.
  • V tabeli imamo nekaj moštev. Izpiši kapetana in selektorja moštva, ki je v predtekmovanju doseglo največ točk. Če jih je več, jih izpiši urejeno glede na gol razliko.
  • Preštej igralce na datoteki Moštev, ki so na zadnji tekmi dobili kartone.
  • V tabeli moštev ugotovi, koliko moštev ima za kapetana vratarja.
  • Vsaj en (zaželjeno pa več) problem po vaši izbiri ... (opišite jih!)

Opis problema in ideja rešitve

Definirati moramo dva razreda, Mostvo in Igralec ter vsakemu pripisati svoje karakteristike. Moštvo sestavlja 20 igralcev, zato bomo sestavili seznam, ki bo hranil vse igralce ter podatke o njih. V razredu Mostvo, lahko spreminjamo določene podatke. Na primer, lahko zamenjamo igralce, spreminjamo dosežene točke, prejete in dane gole, zamenjamo lahko kapetana ter celotno ekipo. V razredu Igralec se pa spreminjajo samo kartoni, jih dodamo ali izbrišemo. Kartone bomo prikazali, kar s True ali False.

Razlaga testnih primerov

Najprej zapišemo vse igralce, ki so v moštvu in jih damo v seznam. Izračunamo, koliko je vratarjev, ki so hkrati kapetani, koliko igralcev ima karton, najuspešnejše moštvo,…

0%
0%