Branje / izpisovanje na konzolo

Branje / izpisovanje na konzolo

Avtor: Urška Belehar

UVOD

Okolje nam že samo ponudi

(slikaOkolje1.png)

Ker je vpisana tudi vrstica usingSystem, lahko naše ukaze za izpisovanje in branje pišemo na kratko - Console.Write() in ne System.Console.Write().

Privzeli bomo, da je ukaz usingSystem vedno napisan.

Tako metoda za branje kot metoda za izpisovanje pripadata razredu Console.

Na koncu programa vedno dodamo ukaz Console.ReadKey(), ki poskrbi, da se konzolno okno ne zapre prehitro.

(readKey2.png)

IZPISOVANJE NA KONZOLO

IZPISOVANJE NIZOV

Pri izpisovanju uporabljamo ukaza Write() ali WriteLine(). Razlika med njima je, da pri ukazu Write ostanemo v isti vrstici, pri WriteLine pa se prestavimo na začetek naslednje vrstice.

Ukaza izpišeta niz, ki se nahaja v narekovajih znotraj oklepajev.

(niz.png)

Če pri izpisu niza ne zapišemo v narekovanjih, se izpiše vrednost le-te spremenljivke.

(niz1.png)

Write()

(write3.png)
Primer Write()

Za besedo Urška smo naredili presledek, drugače bi se besedi držali skupaj. Vidimo, da je kurzor ostal v isti vrstici. Ta dva niza lahko združimo na naslednji način in dobimo isti rezultat:

(write4.png)
Primer Write()

WriteLine()

(writeline4.png)
Primer WriteLine()

Za izpisom niza Urška, smo skočili v novo vrstico. Kurzor čaka na začetku nove vrste.

(writeline5.png)
Primer WriteLine()

Tudi na ta način lahko isto zapišemo zgornji izraz (pa tudi namesto WriteLine bi lahko uporabili Write()).

Znak \n povzroči preskok v novo vrsto.

V nizu lahko uporabljamo tudi posebne znake, ki jih napovemo z \. Če napišemo \" je tudi " del niza. Če pa želimo kot del niza napisati \, ga preprosto zapišemo dvakrat:
.

Če pred nizom zapišemo znak @, so vsi znaki, ki nastopajo v nizu mišljeni dobesedno.

(znakafna.png)

IZPISOVANJE ŠTEVIL

S pomočjo C# lahko tudi računamo.

Uporabljamo decimalno piko, za množenje *, za deljenje /, za ostanek pri deljenju %.

(stevila.png)

STIKANJE NIZOV

Lahko pa izpisujemo nize in števila skupaj.

(stikanje1.png)

Znak + ima dve vlogi: sešteje števila, ali pa združi nize. Če združimo niz s številom, se število pretvori v niz in nato se niza združita (število 10 se pretvori v niz "10").

(stikanje2.png)

isto kot

(stikanje3.png)

ali pa

(stikanje4.png)

isto kot

(stikanje5.png)

Če pa znak + uporabimo med števili, jih sešteje:

(sestevanje.png)

Nizi se stikajo brez presledkov:

(niz3.png)

Če želimo presledek ga naredimo znotraj narekovajev:

(niz4.PNG)

Paziti moramo, da ne delamo pomenskih napak. Program lahko napišemo sintaktično pravilno (torej se prevede brez težav), ampak pomen pa je lahko napačen:

(napaka.PNG)

Pravilno bi bilo:

(napaka1.PNG)

BRANJE

Za branje uporabljamo ukaza ReadLine() ali Read(), ki pripadata razredu Console. Podatke torej preberemo z Console.ReadLine() oziroma s Console.Read().

Pri metodi Console.ReadLine() je niz, ki ga natipkamo, rezultat te metode. Shranimo ga v neko spremenljivko, ki je tipa string.

Pri metodi Console.Read() pa je rezultat metode znak, ki je tipa int (torej število).

Torej razlika med tema dvema metodama je ta, da nam Console.ReadLine() vrne spremenljivko tipa string, Console.Read() pa nam vrne spremenljivko tipa int. Obe metodi začneta delovati po pritisku tipke Enter. Ko napišemo nek niz se le-ta prebere šele, ko pritisnemo Enter.

Poznamo tudi metodo ReadKey(), ki jo uporabljamo zato, da se konzolno okno ne zapre prehitro.

Pred branjem pa lahko z metodo Write() napišemo, kaj sploh zahtevamo:

(branje1.PNG)

Vsak prebran podatek je tipa string. Kasneje jih lahko pretvorimo v obliko, ki jo bomo potrebovali. To naredimo s pomočjo ukaza Parse.

(branje2.PNG)

LITERATURA

- http://rc.fmf.uni-lj.si/matija/OpravljeneDiplome/Diploma%20-%20Danica%20Peric_koncna.pdf

- Lokar M., Uranič S.: Programiranje 1, Ljubljana: Zavod IRC, 2009

0%
0%