SCRATCH - izdelava igrice

SCRATCH - izdelava igrice

Avtor: Saša Kožuh

Učni cilji: Dobiti vpogled v gradnjo preproste igrice.

Uvod

Programsko okolje scratch je zelo enostavno in pregledno. Primerno je za začetek učenja programiranja in gradnje neke smiselne celote.
Sledil bo prikaz grandje enostavne igrice. Tukaj bom predpostavil, da program scratch že poznaš, veš kje se kaj nahaja in znaš narisati nove objekte.

Ideja igrice je sledeča. S položajem miške vodimo figuro po zaslonu in se umikamo dvema žogicama, ki se odbijata od sten. Da bomo na koncu vedeli kako dobri smo naj igrica šteje točke in sicer vsako sekundo eno točko.

Idejna zasnova

Potrebujemo poleg ozadja še tri objekte:

  • figuro (mačka)
  • prvo žogo
  • drugo žogo

Žogi

Ni treba dosti, da vidimo, da se obe žogi obnašata popolnoma enako. Vsake toliko se premakneta za določeno število korakov in če prideta do roba naj se od njega odbijeta.

Gibanje žog naj se začne ob pritisku na zastavico in naj traja ves čas. Torej potrebujemo začetek ob pritisku na zastavico, neskončno zanko v katero bomo dali premik žoge in odboj na robu.

(sc1.png)

Maček

Maček, s katerim se bomo žogama izogibali, mora slediti miškinemu kazalcu. Torej bomo tako kot prej potrebovali neskončno zanko, ki se bo pričela ob pritisku na zastavico. V zanko moramo zapisati, da naj bo mačkov x vzet od kazalca miške in enako za y.

(sc2.png)

Poleg gibanja mačka je treba še definirati kaj se zgodi, če se katera od žog mačka dotakne. Zopet potrebujemo neskončno zanko, ki se začne izvajati na začetku igrice in vsakič preveri ali se kakšna žoga dotika mačka in če se potem naj se igrica ustavi. Torej potrebujemo zanko, en če (if) stavek in za pogoj dotik ene ali druge žoge.

(sc3.png)

Točke

Sedaj bi morala igrica že približno delovati. Le še idejo točkami moramo nekako spraviti vanjo.
Ustaviti moramo spremenljivko točke in jo vsako sekundo povečati. Če bomo imeli v okencu za spremenljivke pri spremenljivki točke tudi kljukico, bo vrednost spremenljivke vidna na zaslonu.

(sc5.png)

Sedja je potrebno le še igrici povedati, da naj vsako sekundo poveča vrednost spremenljivke točke za ena. To je najbolje storiti v objektu stage.
Zopet potrebujemo neskončno zanko, ki se začne izvajati na začetku igrice. Da se bo zanka izvedla ravno enkrat vsako sekundo moramo vanjo dati počakaj. Poleg tega dodamo že stavek, da nam vrednost spremenjivke točke poveča za ena.

(sc6.png)

Zaključek

Tako sestavili smo svojo prvo enostavno igrico. Igra igrice ni posebej zahtevna. Čez čas je v bistvu zelo dolgočasna, saj se dvema precej počasnima kroglicama ni posebej težko umikati.
Kaj bi morali napraviti, da bi igrico malo otežili, tako da bi čez čas postala zahtevnejša. Ena ideja je, da se vsake toliko pojavi nova žogica. Druga morebiti še nekoliko zahtevnejša pa je, da se žogicama vsake toliko poveča hitrost gibanja.

Razmisli, kako bi to napravili?

0%
0%