Trikotnik Sierpinskega v Scratchu

Trikotnik Sierpinskega v Scratchu

Avtor: Igor Brecelj

Težavnost: srednja

Učni cilji: Uporaba rekurzije v Scratchu

Uvod

Opis trikotnika Sierpinskega

Osnovni trikotnik je kar poln enakokraki trikotnik. Trikotnik stopnje 1 dobimo tako, da iz osnovnega trikotnika izrežemo trikotnik, katerega oglišča so razpolovišča stranic osnovnega trikotnika. Na tak način dobimo 3 manjše polne trikotnike spodaj levo, spodaj desno in zgoraj. Trikotnik 2. stopnje dobimo iz trikotnika stopnje 1 tako, da izrežemo trikotnike iz treh polnih trikotnikov na enak način, kot smo ga izrezali iz osnovnega trikotnika

(Sierpinskitrikotnik.jpg)
Trikotnik Sierpinskega

Blok tSierpinski

V Scratchu definirajmo blok (funkcijo), ki se imenuje tSierpinski. To naredimo z ukazom "Ustvari blok". Blok ima dve spremenljivki n ter dolzina.

(Sierpinski.jpg)
Blok tSierpinski

Še ostali del programa

Postavimo figurico na skrajni levi rob spodaj, kjer začne risati trikotnike. S tipko preslednica, pa postavimo figurico na sredino.

(Sierpinski-glavni.jpg)
Glavni del programa

Naloge Sierpinski trikotnik

Sprememba Sierpinskega trikotnika:

a) dodaj barvo. Vsak klic funkcije naj spremeni barvo trikotnika. b) spremeni še debelino trikotnika

0%
0%