Vstavljanje zvoka - AppInventor2

Vstavljanje zvoka - AppInventor2

Avtor: Danijel Šic

Učni cilji: Poznam potrebne gradnike za vstavljanje zvoka. Razumem pomen gradnika predvajalnik. Znam sestaviti enostavni predvajalnik zvoka (glasbe).

Vstavljanje zvoka v aplikacijo

O vstavljanju zvoka

V gradivu je predstavljen primer vstavljanja zvoka v program. Opisni so potrebni gredniki ter koraki za predvajanje zvoka.

Predznanje in cilji

Potrebno predznanje

  • Prijava v spletni portal AI2
  • Vstavljanje gradnikov

Cilji

  • Razumem, da obstajajo različni zvočni zapisi.
  • Znam izbrati ustrezen format datoteke za uporabo v programu
  • V program znam vstaviti zvok in ga predvajati.

Zvok in zaznavanje zvoka

Zvok je mehansko valovanje, ki ga zaznavamo s sluhom.

Pojem mehanskega valovanja pove, da se širi po snovi – trdni snovi, kapljevini in plinu. V vakuumu se zvok ne širi, ker v prostoru ni delcev, ki bi zvok prenašali.

Uho zaznava zvok, ko delci zraka trkajo ob bobnič.

Zvok lahko opredelimo z njegovo frekvenco in jakostjo.

Frekvenco zvoka merimo s standardno enoto hertz – Hz. Človeško uho zaznava zvoke nekje med 20 Hz in 20.000 Hz (20.000 Hz = 20 KHz).

Glasnost zvoka merimo z decibeli. Za lažjo predstavo o glasnosti si poglej spodnjo tabelo;

* 20 dBzvočni studio (zvočna izolacija)
* 50 dBurad
* 60 dBveleblagovnica
* 90 dBpodzemna železnica
* 120 dBpnevmatično kladivo (prag bolečine)
* 140 dBreaktivno letalo
* 175 dBrakete pri vzletu

Več o zvoku si lahko ogledaš na Wikipediji,

ali na tem e-gradivu: Zvočna predstavitev informacij.

Računalniški zapis zvoka in formati

Seveda zna zvok predvajati že skoraj vsaka elektronska naprava.

Da je predvajanje mogoče, je potrebno, da je zvok zapisan v nekem standardnem zapisu.

Pri zapisu zvoka v datoteko sta pomembna predvsem dva podatka: Format zapisa ter kodek.

*Formati zvočnih datotek*

  • Nestisnjen format (WMV, AIFF, FLAC)
  • Stisnjen format (MP3, WMA, AAC, OGG …)

Podrobnejši opis posameznih formatov si lahko ogledaš na povezavah.

Povezave: Formati zvočnih datotek

Wikipedija o MP3

Sestavljanje predvajalnika

Načrt:

  1. Z gumbom predvajaj glasbo želiš predvajati zvočno datoteko.
  2. Gumbu Predvajaj dodeli akcijo sproži predvajalnik zvoka.
  3. Predvajalnik zvoka prebere zvočno datoteko in jo predvaja.

Uredi izgled in vstavi potrebne gradnike.

*Designer način*

(Designer.png)
Gumb načina Designer

Vstavi gumb

Vstavi gumb in ga oblikuj v razdelku Properties.

(9VstaviGumb.jpg)
Dodajanje gumba Predvajaj

Izberi način predvajanja

Na voljo imaš dva načina vstavljanja zvoka:

  • zvočno datoteko prirediš predvajalniku Player
  • zvočno datoteku prirediš komponenti Sound.

V obeh primerih program predvja zvok. Način Player je primernejši za daljše zvočne datoteke z glasbo, način Sound pa za kratke zvočne efekte.

V nadaljevanju bosta prikazana oba primera.

Pogljemo primer s predvajalnikom Player.

Vstavi predvajalnik

Vstavi predvajalnik zvoka Player in ga smiselno poimenuj.

(9VstaviPredvajalnik.jpg)
Dodajanje gradnika predvajalnik

Predvajalniku določi, kateri zvok (datoteko) naj predvaja. Na strežnik prenesi zvočno datoteko.

Za primer lahko uporabiš datoteko na tej povezavi:

(9VstaviZvokVPredvajalnik.jpg)
Dodajanje gradnika predvajalnik

Block način

S tem smo v program dodali vse potrebne gradnike.

Gradnikom določi akcije. Block način

V block načinu gradnikom določimo akcije.

(Block.png)
Gumb načina Designer

Nastavitev akcij

  • 1. korak

Gumb Predvajaj nastavi tako, da bo poklical predvajalnik.

Klikni na Predvajalnik in izberi

(GumbClick.png)
Izbira ustreznega ukaza
  • 2. korak

Predvajalnik naj prebere zvočno datoteko in jo predvaja.

Enostavni program zgleda takole:

(9BlockPredvajaj.jpg)
Sestavljen program predvajalnika

Zaključek

Čestitam.

S tam si zaključil predvajalnik zvoka z uporabo komponente Player.

Program lahko snemeš s te povezave in primerjaš, ali je podoben (enak?) tvojemu.

Posamezne korake si lahko ogledaš še enkrat na spodnji galeriji.

V nadaljevanju poglej še, kako uporebiti komponento Sound.

Vstavi zvok /Sound/

Poglej še primer, ko uporabiš komponento Sound.

Gumb za predvajanje smo vstavili po že znanem postopku.

Vstavi komponento Sound in jo smiselno poimenuj.

Komponenti določi, kateri zvok (datoteko) naj predvaja. Na strežnik prenesi zvočno datoteko. Popstopek je enak kot v primeru uporabe komponente Player.

Za primer lahko uporabiš datoteko na tej povezavi:

(9VstaviSound.png)
Dodajanje gradnika Sound

Block način s Sound

S tem smo v program dodali vse potrebne gradnike.

Gradnikom določi akcije. Block način

V Block načinu gradnikom določimo akcije.

(Block.png)
Gumb načina Designer

Nastavitev akcij za Sound

Gumb Predvajaj nastavi tako, da bo poklical zvok.

Program se od prvega renično le malenkostno razlikuje. Enostavni program zgleda takole:

(9VstaviSoundProgram.png)
Sestavljen program predvajalnika

Zaključek za Sound

Čestitam. S tam si zaključil predvajalnik zvoka z uporabo komponente Sound.

Program lahko snemeš s te povezave in primerjaš, ali je podoben (enak?) tvojemu.

Primer korakov z uporabo komponente Sound si lahko ogledaš še enkrat na spodnji galeriji.

Razmisli še, kako bi glasbo lahko tudi ustavil.

0%
0%