O vstavljanju zvoka
V gradivu je predstavljen primer vstavljanja zvoka v program. Opisni so potrebni gredniki ter koraki za predvajanje zvoka.
Vstavljanje zvoka v aplikacijo
O vstavljanju zvoka
V gradivu je predstavljen primer vstavljanja zvoka v program. Opisni so potrebni gredniki ter koraki za predvajanje zvoka.
Predznanje in cilji
Zvok in zaznavanje zvoka
Zvok je mehansko valovanje, ki ga zaznavamo s sluhom.
Pojem mehanskega valovanja pove, da se širi po snovi – trdni snovi, kapljevini in plinu. V vakuumu se zvok ne širi, ker v prostoru ni delcev, ki bi zvok prenašali.
Uho zaznava zvok, ko delci zraka trkajo ob bobnič.
Zvok lahko opredelimo z njegovo frekvenco in jakostjo.
Frekvenco zvoka merimo s standardno enoto hertz – Hz. Človeško uho zaznava zvoke nekje med 20 Hz in 20.000 Hz (20.000 Hz = 20 KHz).
Glasnost zvoka merimo z decibeli. Za lažjo predstavo o glasnosti si poglej spodnjo tabelo;
| * 20 dB | zvočni studio (zvočna izolacija) |
| * 50 dB | urad |
| * 60 dB | veleblagovnica |
| * 90 dB | podzemna železnica |
| * 120 dB | pnevmatično kladivo (prag bolečine) |
| * 140 dB | reaktivno letalo |
| * 175 dB | rakete pri vzletu |
Več o zvoku si lahko ogledaš na Wikipediji,
ali na tem e-gradivu: Zvočna predstavitev informacij.
Računalniški zapis zvoka in formati
Seveda zna zvok predvajati že skoraj vsaka elektronska naprava.
Da je predvajanje mogoče, je potrebno, da je zvok zapisan v nekem standardnem zapisu.
Pri zapisu zvoka v datoteko sta pomembna predvsem dva podatka: Format zapisa ter kodek.
Podrobnejši opis posameznih formatov si lahko ogledaš na povezavah.
Povezave: Formati zvočnih datotek
Sestavljanje predvajalnika
Uredi izgled in vstavi potrebne gradnike.
|
Vstavi gumb
Vstavi gumb in ga oblikuj v razdelku Properties.
|
Izberi način predvajanja
Na voljo imaš dva načina vstavljanja zvoka:
V obeh primerih program predvja zvok. Način Player je primernejši za daljše zvočne datoteke z glasbo, način Sound pa za kratke zvočne efekte.
V nadaljevanju bosta prikazana oba primera.
Pogljemo primer s predvajalnikom Player.
Vstavi predvajalnik
Vstavi predvajalnik zvoka Player in ga smiselno poimenuj.
|
Predvajalniku določi, kateri zvok (datoteko) naj predvaja. Na strežnik prenesi zvočno datoteko.
Za primer lahko uporabiš datoteko na tej povezavi:
|
Block način
S tem smo v program dodali vse potrebne gradnike.
V block načinu gradnikom določimo akcije.
|
Nastavitev akcij
Gumb Predvajaj nastavi tako, da bo poklical predvajalnik.
Klikni na Predvajalnik in izberi
|
Predvajalnik naj prebere zvočno datoteko in jo predvaja.
Enostavni program zgleda takole:
|
Zaključek
Čestitam.
S tam si zaključil predvajalnik zvoka z uporabo komponente Player.
Program lahko snemeš s te povezave in primerjaš, ali je podoben (enak?) tvojemu.
Posamezne korake si lahko ogledaš še enkrat na spodnji galeriji.

Izberi naičn Designer.

Na površino povleci gumb in mu nastavi lastnosti.

Na površino povleci predvajalnik.

Na strežnik naloži zvočno datoteko in nastavi lastnosti.

Izberi način Block.

Izberi GumbPredvajaj in mu določi akcijo (ukaz).

Izberi Predvajalnik in mu določi akcijo (ukaz).
V nadaljevanju poglej še, kako uporebiti komponento Sound.
Vstavi zvok /Sound/
Poglej še primer, ko uporabiš komponento Sound.
Gumb za predvajanje smo vstavili po že znanem postopku.
Vstavi komponento Sound in jo smiselno poimenuj.
Komponenti določi, kateri zvok (datoteko) naj predvaja. Na strežnik prenesi zvočno datoteko. Popstopek je enak kot v primeru uporabe komponente Player.
Za primer lahko uporabiš datoteko na tej povezavi:
|
Block način s Sound
S tem smo v program dodali vse potrebne gradnike.
V Block načinu gradnikom določimo akcije.
|
Nastavitev akcij za Sound
Gumb Predvajaj nastavi tako, da bo poklical zvok.
Program se od prvega renično le malenkostno razlikuje. Enostavni program zgleda takole:
|
Zaključek za Sound
Čestitam. S tam si zaključil predvajalnik zvoka z uporabo komponente Sound.
Program lahko snemeš s te povezave in primerjaš, ali je podoben (enak?) tvojemu.
Primer korakov z uporabo komponente Sound si lahko ogledaš še enkrat na spodnji galeriji.

Izberi način Designer.

Na površino povleci gumb in mu nastavi lastnosti.

Na površino povleci predvajalnik zvoka. Na strežnik naloži zvočno datoteko in nastavi lastnosti.

Izberi način Block.

Izberi komponento Sound ji mu določi akcije (ukaz).
Razmisli še, kako bi glasbo lahko tudi ustavil.