Ksilofon na 8 tonov

Ksilofon na 8 tonov

Avtor: Danijel Šic

Učni cilji: Poznam potrebne gradnike za vstavljanje zvoka. Razumem pomen gradnika predvajalnik. Znam sestaviti ksilofona na 8 gumbov. V programu znam smiselno uporabiti zanko. Razumem, v katerih primerih zanka skrajša programsko kodo.

Izdelaj ksilofon za svojo mobilno napravo

Ksilofon je glasbilo, ki proizvaja zvok z udarjanjem po lesenih ploščicah različnih dolžin. Spada med tolkala.

(Xylophone.png)
Ksilofon

Ker glasbila nimamo vedno s seboj, sestavi svoj ksilofon kar na svoji mobilni napravi. Za igranje uporabi prste, ne priporočamo pa tolčenje s palčkami.

Naloga

Izdelati moraš ksilofon, ki ima 8 tonov: C, D, E, F, G, A, H in C. Razpon ksilofona naj bo takšen, kot kaže slika.

(KsTipke.png)
Takole naj izgleda ksilofon - zaslon tvoje mobilne naprave.

Pri nalogi lahko uporabiš samo en predvajalnik in zanko.

Predznanje in cilji

Potrebno predznanje

  • Vstavljanje gradnikov
  • urejanje gumbov
  • Vstavljanje zvoka
  • Razumevanje gradnikov Player, Sound
  • Uporabiti znam zanko

Cilji

  • Razumem, da obstajajo različni zvočni zapisi.
  • Znam izbrati ustrezen format datoteke za uporabo v programu.
  • V program znam vstaviti zvok in ga predvajati.
  • Z zanko skrajšam programsko kodo.

Priprava zaslona in gumbov - Designer način

Priprava komponent – Designing. Uredi izgled in vstavi potrebne gradnike.

*Designer način*

(Designer.png)
Gumb načina Designer

Za izdelavo potrebuješ:

  • 8 gumbov za tone
  • 8 tonov – zvočnih datotek
  • Gumb za snemanje
  • Gumb za predvajanje
  • Gumb ustavi snemanje
  • Gumb ustavi predvajanje
  • Predvajalnik (Player)

Priprava zaslona

Gremo po korakih. Za ksilofon je smiselno zaslon obrniti ležeče. Orientacijo zaslona nastavi na ležeče – Lanscape.

(KsLezece.png)
Nastavitve zaslona

Sestavljanje predvajalnika

Načrt:

  1. Z gumbom predvajaj glasbo želiš predvajati zvočno datoteko.
  2. Razporedi gumbe vertikalno po zaslonu in jim uredi izgled.
  3. Naloži zvočne datoteke za vse tone.
  4. Gumbu Predvajaj dodeli akcijo, ki predvajalniku pokaže datoteko za predvajanje.
  5. Predvajalnik zvoka Sound prebere zvočno datoteko in jo predvaja.

Vstavi gumbe

Za 8 gumbov moreš urediti horizontalno postavitev. Uredi horizonalno postavitev HorizontalArrangment ter uredi nastavitve razporeditve.

(KsHarrangment.png)
Horizontalna razporeditev postavitve gumbov

Vstavi gumbe za tone in jih oblikuj v razdelku Properties.

(KsGumbi.png)
Razporeditev gumbov - tipk - ksilofona

Do sem se postopek ne razlikuje od tistega pri enostavnem ksilofonu. V nadaljevanju sledijo koraki, pri katerih boš uporabil zanko.

Dodajanje predvajalnika in zvočnih datotek

Dodaj zvočno komponento Sound in nastavi lastnosti. Smiselno je nastaviti lastnost MinimumInterval iz vrednosti 500 mili sekund na 0, kar omogoča, da lahko vsak zvok predvajamo poljubnokrat in potrebno čakati pol sekunde med predvajanji.

(KsKomponentaSound.png)
Dodajanje gradnika //Sound//

Naloži še zvočne datoteke za vsak ton.

(KsProcZvoki.png)
Dodajanje zvočnih datotek za vsak ton.

Zvočne datoteke je smiselno poimenovati kar s številkami po vrsti, kot si sledijo. Takšno poimenovanje omogoča enostavnejše izbiranje datotek v zanki.

Zaključek urejanja zaslona in gumbov - Designer način

S tem si dodal vse potrebne gradnike za predvajanje. Sledi določanje dogodkov, ki se naj ob dotikanju dogodijo – povezati je potrebno zvoke z gumbi. Nadaljuj v Block načinu.

Block način

Gradnikom določi akcije. Block način

V block načinu gradnikom določimo akcije.

(Block.png)
Gumb načina Designer

Nastavitev akcij

  • 1. korak

Gumbom dodeli zvoke Gumbu določimo kdaj naj se dogodek začne, predvajalniku pa, kaj naj naredi.

(KsProgC.png)
Izbira ustreznega ukaza za gumb C

V tem primeru uporabljamo en predvajalnik Sound. Predvajalniku samo prirejamo zvok, ki ga naj predvaja. Enake ukaze ustrezno priredimo še za ostale gumbe. Ponavljajoča koda je omogoča, da uporabimo proceduro oz. zanko.

  • 2. korak

Narediš lahko proceduro, ki sprejme števlko kot parameter (podatek) nastavi izvor (Source) za zvok (Sound1) na ustrezno datoteko. Uporabimo lahko join blok in kombiniramo številko datoteke s končnico .wav, da dobimo ustrezno ime datoteke. Da bo to mogoče, ustrezno poimenuj zvočne datoteke: 1.wav, 2.wav … 8.wav. Poglejmo nekaj korakov pri sestavljanju programa:

(KsProcZvoki.png)
Sestavljen program predvajalnika
  • 3. korak

V skupini Built-In izberi Procedures ter nastavi gradnik kot kaže slika:

(KsProcedura1.png)
Sestavljenje zanke po korakih

Preimenuj še gradnik procedure v Zaigraj. Nato spremeni ukaze pri gumbu GumbC tako, da dogodek spremiš v proceduro Zaigraj:

(KsProcedura2.png)
Ureditev procedure za //GumbC//

Uredi še nastavitve procedure Zaigraj – kaj naj procedura izvede, ko kliknemo na GunbC ter določimo številko 1 (ali 2 itd.)

Zaključek

Čestitam.

S tem smo dobili zahtevnejši ksilofon na 8 tipk. Kot vidiš, se koda programa ponavlja, kar nakazuje, da je mogoče ustvariti proceduro, ki si jo spoznal v poglavju osnovni programski konstrukti.

Razmisli še, kako bi glasbo lahko tudi ustavil.

0%
0%